Mam od dluższego czasu wymontowaną kratę w Octavi zarejestrowanej jako ciężarowe. Wybieram się do Niemiec i Austrii. Ktoś wie czy mogę mieć jakieś nieprzyjemności z tego tytułu. Mogę ją jeszcze zamontować ale wolałbym jechać bez.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
ZTCW to jeżeli w dowodzie jest wpisany jako ciężarowy to każda kontrola policji w kraju i kilka przypadków znam że są na to bardzo czuli
jak zagranicą nie wiem.
ZTCW to jeżeli w dowodzie jest wpisany jako ciężarowy to każda kontrola policji w kraju i kilka przypadków znam że są na to bardzo czuli
jak zagranicą nie wiem.
Wiem że były takie akcje parę lat temu, ale teraz sobie chyba odpuścili. Kika razy miałem kotrolę i nikt nie zwacał na to uwagi....
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Masmo, wiesz, napisałem że mogą się czepiać bo o to pytałeś - natomiast to co będzie na drodze to jak wszyscy wiemy jest to wypadkowa temperatury otoczenia, naświetlenie, tego co funkcjonariusz jadł wczoraj itd - to loteria - możesz prześmigać wiele kkm bez problemów a możesz wyjechać z domu i cię łapną - dunno :niewiem
Masmo, Trafisz na jakiegos palanta na granicy i bedziesz kombinowal. A w czym dokladnie Ci ta kratka przeszkadza. Ja dol wywalilem, jest tylko gora, a kratka jest tylko wsadzona i po krzyku. Wole tak, bo zawsze moge przelozyc za przednie siedzenia i nic mi nie wpadnie na deske.
Wkladam, jak ja zaprze sie o oparcia foteli polozone to nic nie przeszkadza i nie lata na boki.
Swojej jeszcze nie wymontowywałem, boję się , że później będzie mi skrzypieć i mnie szlag trafi...Po za tym cały czas mam cięzarowy w dowodzie i chyba już zostawię sprawę "odcięzarowienia" nowemu (jeśli będę sprzedawał) właścicielowi
I tak zresztą nic nie wożę co powodowało by kładzenie siedzeń, a kolejna sprawa, że cały sprzęt audio mam do niej przymocowany :wink: czasami sie jednak przydaje
Wiem że były takie akcje parę lat temu, ale teraz sobie chyba odpuścili. Kika razy miałem kotrolę i nikt nie zwacał na to uwagi....
masz rację jużsobie odpuścili, nawet na granicy, ja ją mam bo mi nie przeszkadza i wzmaczniacz na niej wisi
kwity mam zeby zmienić ale.a co do zagranicy w poprzednim aucie miałem cięzorówe FORD MONDEO i jeżdziłem po Niemczech i bez problemów a kraty nie było.
Nie wiem jak na granicy i poza nią, ale w kraju różnie bywa. Miałem raz kontrolę kiedy to woziłem się rodzinnym, terenowym autkiem i "Pan policjant" był bardzo skrupulatny. Pierwsze do czego się przyczepił to brak kratki i postraszył, że skieruje wniosek do odpowiedniego Urzędu Skarbowego. Oczywiście chciał zabrać dowód, wlepić mandat za zmianę konstrukcji pojazdu. Na całe szczęście obyło się na pouczeniu. Więc w każdym z homologacją nie zdejmuję - szkoda nerwów.
W Octavii tak jak Maicroft - wywaliłem dolną blachę, wywaliłem blokadę tylnego podłokietnika i nikt jak na razie się nie czepia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
różnie to może być-taka loteria, bo w każdym samochodzie ciężarowym ma być trwała przegroda pomiędzy częścią towarową a osobową. Jest o tym mowa w warunkach technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażania w parag.8 ust.4 pkt.7 § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;
za brak tej przegrody może być zatrzymany dowód rejestracyjny, to największa uciążliwość oprócz mandatu.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Oczywiście chciał zabrać dowód, wlepić mandat za zmianę konstrukcji pojazdu
w Polsce zdarza sie ze zabiora dowod (moj szwagier mial to szczescie) potem oczywiscie przeglad i dopiero odbior dowodu
Za granica nie wiem. Nie wiem jak Niemcy czy Austriacy ale czescy policjanci to wredne qr.... i wszystko sie moze zdarzyc. :evil:
j mam krate i jak wcześniej wspomniani. Wywalilem dół. Kiedys musiałem wyjąć by wykorzystać cała przesrzeń. Ale wtedy jest wydocznośc do tyłu :shock: prawie jak w maluchu :P
Mam od dluższego czasu wymontowaną kratę w Octavi zarejestrowanej jako ciężarowe. Wybieram się do Niemiec i Austrii. Ktoś wie czy mogę mieć jakieś nieprzyjemności z tego tytułu. Mogę ją jeszcze zamontować ale wolałbym jechać bez.
Wszystkie głupie pomysły naszej władzy w postaci kratek, wspawanych skrzynek itp to typowo Polskie wynalazki które za granicą wzbudzają uśmiech...
jazda po Polsce to nie to samo jak wyjazd za granicę. Za granicę może być trudno bez dowodu rejestracyjnego No i nie wiadomo jakie jest w tych sprawach nastawienie policjantów w innych krajach :?: i jakie mogą być tam problemy :?: (to tak w estremalnej sytuacji, że będą wiedzieć o co chodzi, zapis w dow. rej. i stan faktyczny w aucie)
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu, nie zapominaj ze bezduszny jest na tym forum guru wszelkich zawilosci polskiego prawa celno-podatkowego wiec na pewno ma racje (przynajmniej przez kilka dni jeszcze) :diabelski_usmiech
endryu, w Scenic'u wymontowałem kratkę 2 dnia... kilkanaście razy byłem za granicą i nikt nie robił zadnego problemu. Z moich znajomych też nikt się nie chwalił problemami za "brak kratki za granicą".
endryu, nie zapominaj ze bezduszny jest na tym forum guru wszelkich zawilosci polskiego prawa celno-podatkowego wiec na pewno ma racje (przynajmniej przez kilka dni jeszcze)
nie podważam kompetencji. Myślałem tylko o tym, że życie sprawia casem psikusy a Masmo, jak wynika z postu nie musi kratki demontować lecz chce.
[ Dodano: Pią 09 Lut, 07 20:23 ]
Zamieszczone przez bezduszny
endryu, w Scenic'u wymontowałem kratkę 2 dnia... kilkanaście razy byłem za granicą i nikt nie robił zadnego problemu. Z moich znajomych też nikt się nie chwalił problemami za "brak kratki za granicą".
czyli wszystko ok.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu, nie można powiedzieć, że jest wszystko OK.
Formalnie nie można demontować kratki (no chyba, że zmienimy homologację auta ale też i bierzące odpisy tracimy wtedy)..... jednak jak już się na to zdecydujemy to w razie kontroli (przynajmniej ja tak robiłem) grzecznie i miło do "miśków"... co by nie szukali "dziury w całym"
Komentarz